Wczytywanie...
Komunikat*
  • Zmień rozmiar czcionki
  • Zmień Kontrast

Dnia 21.03.2023r. odbyła się jednodniowa wycieczka szkolna do Zamościa. Wzięli w niej udział uczniowie klas 4-6 naszej szkoły pod opieką nauczycieli (J.Skroban, M.Fanfara, E.Nieścior, A.Tulej, B.Jarczak).

Już o 7.30 była zbiórka pod szkołą, następnie sprawdzenie obecności i wyjazd autokarem oraz busem. Gdy dotarliśmy na miejsce, od razu udaliśmy się do Kina ,,Stylowy” na film pt. ,,Super futrzak ratuje świat”. Następnie zwiedzaliśmy piękne renesansowe miasto zwane Padwą Północy. Zobaczyliśmy najbardziej atrakcyjne obiekty, po których oprowadzał nas przewodnik – nauczyciel historii, Jan Skroban. Najpierw ujrzeliśmy Bramę Lwowską, potem wystawę w Nadszańcu. W planie wycieczki był również Rynek Główny ze swoim pięknym Ratuszem i słynnymi schodami. Podziwialiśmy także Akademię Zamojską, którą założył największy w historii mąż stanu – Jan Zamoyski. Kolejnym miejscem godnym zobaczenia była Stara Brama Lubelska. Stamtąd wyruszyliśmy do parku miejskiego i pod pomnik Jana Zamoyskiego. Mogliśmy przyjrzeć się też z bliska dzwonnicy oraz ujrzeć Katedrę Zamojską. Później zatrzymaliśmy się przy Bramie Szczebrzeskiej, skąd przeszliśmy trasą widokową. Najdłużej staliśmy chyba na Moście Zakochanych, gdzie szukaliśmy kłódek z konkretnymi inicjałami. Następnym punktem wycieczki był postój w barze „Asia”. Tam zjedliśmy pyszny obiad. O godz. 13.45 udaliśmy się w drogę powrotną, by o 15.00 zgodnie z planem wrócić do Suśca.

Wycieczka do Zamościa była bardzo udana. Zobaczyliśmy wszystkie ciekawe turystycznie i edukacyjne miejsca, a także poznaliśmy historię tego pięknego miasta, które nie bez powodu nazywane jest „perłą renesansu”. Świetnie spędziliśmy pierwszy dzień wiosny. Była to również okazja do integracji klas. Ten wyjazd na pewno będzie dla wszystkich miłym wspomnieniem i warto go kiedyś powtórzyć.