Wczytywanie...
Komunikat*
  • Zmień rozmiar czcionki
  • Zmień Kontrast

W dniach 29-31.05.2023 r. odbyła się wycieczka ,,Wieliczka - Kraków - Ojcowski Park Narodowy” uczniów naszej szkoły w ramach Przedsięwzięcia MEiN "Poznaj Polskę".  W wycieczce uczestniczyło 45 uczniów z  klas VII, VI, V, IV.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy trasą turystyczną Kopalnię Soli "Wieliczka". Podziwialiśmy wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby, blisko 3 km krętych korytarzy, 800 schodów. Poznaliśmy historię i tajemnice Kopalni. W Kaplicy św. Kingi podziwialiśmy solne dzieła sztuki. Odwiedziliśmy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia  oraz Sanktuarium Jana Pawła II w Krakowie-Łagiewnikach. Z Kopca Kościuszki podziwialiśmy panoramę Krakowa.  Indywidualnie oglądaliśmy multimedialną i interaktywną wystawę stałą "Kościuszko – bohater wciąż potrzebny".

W drugim dniu  zwiedzaliśmy Kraków. Rozpoczęliśmy od Bulwaru nadwiślańskiego z pomnikiem "Smoka Wawelskiego". Następnie weszliśmy na  dziedziniec Wzgórza Wawelskiego. Zachwycaliśmy się Katedrą Wawelską, Zamkiem Królewskim. Udaliśmy się drogą królewską na Rynek Główny. W  Kościele Mariackim podziwialiśmy Ołtarz Wita Stwosza  oraz wysłuchaliśmy hejnału.  Zobaczyliśmy również Wieżę Ratuszową, Kościół Św. Wojciecha, Sukiennice, Bramę Floriańską i Barbakan. Zwiedzanie Krakowa zakończyliśmy przy pomniku upamiętniającym bitwę pod Grunwaldem.

Trzeciego dnia udaliśmy się do Sułoszowej – miejscowości położonej na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego bogatego w niezwykłe walory krajobrazowo - geologiczne (kaniony o urwistych ścianach, sterczące iglice skalne, grupy ostańców, jaskinie) oraz przyrodnicze i historyczno - kulturowe, jak chociażby zamki w Ojcowie i Pieskowej Skale. Byliśmy  pod słynną Maczugą Herkulesa i zwiedzaliśmy wnętrza  Zamku Pieskowa Skała. Przeszliśmy malowniczą Doliną Prądnika do Bramy Krakowskiej, dwóch skalnych kolumn.

Każdy z tych dni dostarczał wiele wiedzy i informacji o Polsce.

Opiekę nad uczestnikami wycieczki pełnili nauczyciele: Edyta Nieścior, Stanisława Pogudz, Mariusz Fanfara, Jan Skroban.

Wszyscy pełni wrażeń i doznań wróciliśmy bezpiecznie do Suśca.