W XXI wieku czytanie książek stanowi wielki problem. Tymczasem poznawanie lektur szkolnych może pomóc młodym ludziom uporać się z realnymi problemami. Właśnie te, specjalnie wybrane, pozycje pozwalają dzieciom odczuć emocje, dzięki którym kształcą w sobie dojrzałość. Książki nie tylko rozwijają zasób słownictwa, ale podpowiadają, co naprawdę ważne jest w życiu.
Uczniowie klasy V na podsumowanie pracy z lekturą ,,Chłopcy z Placu Broni” wykonali projekt pudełkowy. W swoich pracach utrwalili wzruszającą chwilę śmierci małego, ale dzielnego bohatera – Nemeczka oraz walkę drużyny o własne miejsce, które chłopcy traktowali jak swoją ,,małą ojczyznę”.
Szóstoklasiści na podkoszulkach reklamowali ,,Opowieści z Narnii”. Lektura nauczyła ich, że remedium na troski współczesnego świata jest wyobraźnia. Historia rodzeństwa pokazała młodzieży, że zjednoczenie i wspólne działanie pozwala osiągnąć sukces, a zwycięzcą jest nie ten, kto wiele ma, ale ten, kto potrafi uczyć się na błędach jak Edmund.
W czasie listopadowej zadumy uczniowie klasy VII wspólnie czytali dramat A.Mickiewicza pt. ,,Dziady”. W półmroku sali lekcyjnej byli świadkami wydarzeń wykraczających poza sferę ludzkiego pojmowania. Usłyszeli zaklęcia i wezwania, a napomnienia udzielone przez przybyłe duchy uświadomiły uczniom, że życie nie może być pozbawione trosk, trzeba dostrzegać uczucia innych i być otwartym na pomoc potrzebującym.
Zdaniem Wisławy Szymborskiej ,,Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.”
Pamiętajcie:
,,Książka daje tym więcej – im więcej od niej wziąć chcemy” (Helena Radlińska)
,,Książka, myśl, słowo, uczucie, czyn... Wszystko razem stanowi dopiero człowieka” Józef Ignacy Kraszewski
,,Do nauczania i uczenia się konieczne są trzy środki pomocnicze: po pierwsze książki, po drugie książki, po trzecie książki.” Stanisław Konarski
Barbara Jarczak